منتدى سوني فيغاس sony vegas
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى السوني فيغاس

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
****** الوجهة الأولى للمعرفة في العالم العربي ****** افضل موثق في جدة: خدمات توثيق عقاري ووكالات متميزة ****** الاشتراكات المميزة: مفتاح تجربة استثنائية ****** شقق للبيع في اسطنبول لا تشتريها! ****** تحميل جميع إصدارات فيغاس برو 1 الى 21 + التفعيل ****** ما هو خطر السجائر الإلكترونية vapeobservation ****** أسعار مظلات السيارات تناسب جميع الميزانيات ****** المنصة المثالية لتعدين العملات الرقمية السحابي ****** CDMarkets: وجهتك المثالية لشراء المنتجات الرقمية ب ****** العافية الطبية خبرة و تفاني لخدمة صحتك ****** متجر g7.sa: بوابتك للحصول على المنتجات الرقمية ال ****** مجموعة كبيرة من الفلاتر والانتقالات والإضافات ****** متجر مخزون: وجهتك المفضلة لتجارة الجملة والاستيراد ****** سيارة Mini Cooper للايكلون ****** مظلات وسواتر بندر الحربي: الحل الأمثل لتركيبات الم ****** تحميل العملاق sony Vegas 10 مجانا ****** شركة الرياض سيرفيسز - خبرة في كشف تسربات المياه با ****** تعريب مهندس الصوتيات sony Sound Forge Pro 10.0 ****** تعليق الرندر في سوني فيغاس 15 ****** رواد الغيار: كل ما تحتاجه لسيارتك متوفر بين يديك

مشكلتين يواجهونى مع السونى

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
MemoTheKing

MemoTheKing

ذكر
المهنة : Student
وسام

مشكلتين يواجهونى مع السونى Empty
مُساهمةموضوع: مشكلتين يواجهونى مع السونى   مشكلتين يواجهونى مع السونى Icon_minitime11/8/2010, 10:02 am

السلام عليكم

انا عندى مشكلتين مع السونى فيجاس
اولا انا من هواة الالعبا الاونلاين ف كل افلامى و البرودكشن الى بعملو بيبقى للالعاب دى المشكلة ان انا الجهاز بتاعى
لسة جايبة جديد فية كل حاجة اخر اصدار من الشركات العملاقة زى مثلا نيفادا و انتيل و علية وندوز7

المكلة دلوقتى ان انا لمى بستخدم اى برنامج تصور و بصور الفيلم الى عايزة الاول من جوا اللعبة لمى اخلص تصوير بتتطلع الافلا بمساحات خيالية يعنى الدقيقة الواحدة بيطلع فيلم اا اى فى مساحتة 250 و 200 ميجااا

فا لمى بصور افلام نص ساعة او ساعة علشان اعمل عليها برودشن اخليها 5 دقايق و مساحتها صغيرة مش بعرف اخلى المساحة صغيرة و الكوالتى بتاعت الفيلم كويسة
فا لو حد يتكرم يدينى طريقة لتقليل حجم الفيلم لاقل اقل اقل شء ممكن يكون مشكور كتير و ياريت تكون طريقة اقل من طريقة ال ار ام لانى مجربها و برضو مساحة الافلام بتكون عالية

ثانى مشكلة انا بقالى يومين السونى بقى ميرداش يشغل الافلام الى بى صيغة ال اا فى اى و بعض الصيغ الاخرى و هيا دى نوعية الصيغ الى بستخمدمها و ساعات الصيغة تردا تتحط داخل السونى بس الصوت بس هوا الى يبان و يشتغل من غير الفيديو او الصورة و ساعات الفيلم بيتحط وما يبين الفيديو او الصوت فا ياريت لو حد يدينى طريقة تخلى السونى فيجاس يشغل جميع صيغ الافلام من دون مشاكل

ارجو الماسعدة و اكون مشكووووور كتييييييييييييييييييييييييييييييير
خالد كامل

خالد كامل

ذكر
المهنة : طالب
وسام

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتين يواجهونى مع السونى   مشكلتين يواجهونى مع السونى Icon_minitime11/8/2010, 5:41 pm

بص يا باشا
المشكلة الاولى

خد الفيلم اللى عاوز تقلل مساحته
و حطه فى
windows movie maker
و احفظه على الجهاز من تانى
هتلاقي مساحته قلت جداً

بالنسبة للمشكلة التانية
فأنا أعتقد انه مشكلة كودك
بس أنا مش متأكد

عامة جرب تسطب الكود ده
http://rapidshare.com/files/383357093/K-Lite_Codec_Pack_590_Mega.rar
و ان شاء الله خير
MemoTheKing

MemoTheKing

ذكر
المهنة : Student
وسام

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتين يواجهونى مع السونى   مشكلتين يواجهونى مع السونى Icon_minitime12/8/2010, 12:01 am

السام عليكم اخى انا المشكلة الاولى الى انتا اديتنى الحل بتاعها مش هتنفع عندى لان انا زى ما قايل فى الموضوع انا وندوز 7 يعنى معنديش وندوز موفى مايكر

بس لو تعرف تجيبلى لينك انزلة منة تبقى تمام اوى

المكلة التانية هنزل الكودك و اجرب

و مشكور مقدما

بس برضو ارجو من الاعضاء الرد بحلول مختلفة علشان ابقى عارف و اشوف اية الى هينفع و اية الى مش هينفع
خالد كامل

خالد كامل

ذكر
المهنة : طالب
وسام

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتين يواجهونى مع السونى   مشكلتين يواجهونى مع السونى Icon_minitime12/8/2010, 12:29 am

بالنسبة للمشكلة الأولى
سطب البرنامج ده
و حط فيه الفيلم اللى انت سجلته
و حوله لصيغة
avi
و هتلاقيه اتحول بمساحة كويسة و جودة كويسة

http://www.video-convert-master.com/downloadserver/mcfunsoft/VideoConvertMaster.exe

SN: VCM5947428
د.سامي
المدير العام
المدير العام
د.سامي

ذكر
المهنة : صيدلي

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتين يواجهونى مع السونى   مشكلتين يواجهونى مع السونى Icon_minitime12/8/2010, 1:57 am

نزل مشغل quick time
vidx player

ولما تدخل الفيديو صدرة بصيغة wmv وخلي عدد الفريمات قليل

مشكلتين يواجهونى مع السونى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مشكلتين
» 2×1 ~> مشكلتين في موضوع وآحد .!
» مشكلتين بسوني فيغاس 11
» عندي مشكلتين في السوني فيغاس 11
» مشكلتين فالسوني فيغاس an error occurred while